27 Temmuz 2015
Genel

Türksat A.Ş. Genel Müdürü Prof. Dr. Ensar Gül, Türkiye’deki yaklaşık 3 milyon işitme engellinin e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanmaları amacıyla “e-Devlet’te Engel Yok” projesinin hayata geçirildiğini bildirdi. Prof. Dr. Ensar Gül, “Proje kapsamında kurulan İşitme Engelli Çağrı Merkezinde karşılıklı görüntülü canlı destek ortamı üzerinden kullanıcılarımız, yazı veya işaret dili kullanarak istek, öneri ve şikâyetlerini kolay bir şekilde ifade edebiliyor” dedi.

Türksat A.Ş. Genel Müdürü Prof. Dr. Ensar Gül, Türkiye’deki yaklaşık 3 milyon işitme engellinin e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanmaları amacıyla “e-Devlet’te Engel Yok” projesinin hayata geçirildiğini bildirdi. Prof. Dr. Ensar Gül, “Proje kapsamında kurulan  İşitme Engelli Çağrı Merkezinde karşılıklı görüntülü canlı destek ortamı üzerinden kullanıcılarımız, yazı veya işaret dili kullanarak istek, öneri ve şikâyetlerini kolay bir şekilde ifade edebiliyor” dedi.

Prof. Dr. Gül, Anadolu Ajansı (AA) muhabirine yaptığı açıklamada, e-Devlet Kapısı kullanıcı sayısının 22 milyon 625 bin’e ulaştığını belirterek, yılsonu hedefinin 25 milyon kullanıcı olduğunu söyledi. 

e-Devlet Kapısı’nda 190 kurumuna ait bin 252 hizmetin verildiğini bildiren Prof. Dr. Gül, Aktif Bilgilendirme Sistemi ile vatandaşların devlete değil, devletin vatandaşlara ulaştığı ve hizmet sunduğu bir yapının oluşturulduğunu ifade etti. Prof. Dr. Gül ayrıca, e-Devlet Kapısı’nda kayıtlı e-posta adresleri ile telefon numaraları sahiplerinin aktif bilgilendirme sisteminden yararlanacaklarını vurguladı. Hâlihazırda telefon numarası kayıtlı kullanıcı sayısının (6 milyon) yetersiz olduğunu bildiren Prof. Dr. Gül, tüm kullanıcıların e-posta adreslerini ve telefon numaralarını sisteme kaydetmelerini istedi. 

e-Devlet Kapısı’na yakın zamanda Hızlı Geçiş Sistemi (HGS), trafik cezası gibi bilgileri, iletişim hizmetlerine ait borç bilgilerini güncel olarak takibi hizmetlerinin eklendiği, askerlik işlemleri, üniversite kaydı gibi hizmetlerin genişletilerek sunulduğunu anlatan Prof. Dr. Gül, “iletişim hizmetlerine ait borç bilgilerinin sorgulanması uygulamasıyla, Vatandaşların kablo TV, cep telefonu, sabit telefon gibi hizmetlerin borç bilgilerinin e-Devlet Kapısı üzerinden görülebiliyor. Böylece vatandaşlarımız zamanında borçlarından haber oluyor ve zamanında borçlarını ödeyerek bir problem ile karşılaşmasının önüne geçilmiş oluyor” diye konuştu.

“3 milyon işitme engelliye ulaşmak istiyoruz.”

e-Devlet Kapısı üzerinden hizmet vermeye devam ettiklerini dile getiren Prof. Dr. Gül, Türkiye genelinde yaklaşık 3 milyon işitme engelli bulunduğunu, işitme engellilerin de e-Devlet Kapısı hizmetlerinden daha etkin yararlanmaları amacıyla “e-Devlet’te Engel Yok” projesini geliştirdiklerini anlattı.

Proje kapsamında İşitme Engelli Çağrı Merkezinin test uygulamasının 8 Temmuz 2015 tarihinde hizmete açıldığını anımsatan Prof. Dr. Gül, işitme engelli vatandaşların iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde hazırlanan yeni hizmetin, Türksat’ın 3 işitme engelli çalışanının katkıları ile hazırlandığını söyledi. Prof. Dr. Gül, işaret dili bilen operatörlerimizin hafta içi saat 08.00 ile 18.00 saatleri arasında hizmet verdiğini belirterek, “Karşılıklı görüntülü canlı destek ortamı üzerinden kullanıcılarımız yazı veya işaret dili kullanarak istek, öneri ve şikâyetlerini kolay bir şekilde ifade edebiliyor” dedi.

Standartlara uygun olarak hizmet veren e-Devlet Kapısı (www.türkiye.gov.tr) üzerindeki hizmetlerin işitme engellilere uygun şekilde işaret diliyle de sunulması çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Prof. Dr. Gül, bu kapsamda ilk olarak sıkça sorulan soruların işaret diline çevrilerek www.türkiye.gov.tr üzerinden erişime açıldığını bildirdi.

Prof. Dr. Gül ayrıca, “e-Devlet’te Engel Yok” projesi kapsamında benzer tamamlayıcı hizmetler üzerine çalışmaların devam ettiğini kaydederek,  yeni çağrı merkezi hizmetinin, Türkiye ve işitme engelli vatandaşlar için hayırlı olması temennisinde bulundu.

Çağrı merkezinde çalışan müşteri temsilcilerine işaret dili bile personelden seçildiğini ifade eden Prof. Dr. Gül, gelen çağrıların yoğunluğuna göre çağrı merkezinde bu konuda hizmet veren müşteri temsilcisi sayısını artıracaklarını söyledi.

Hizmet sunulan işitme engelli vatandaş sayısını artırmak istediklerini bildiren Prof. Dr. Gül, bu amaçla hazırlanan kamu spotunun onay aşamasında olduğunu, onayın çıkmasının ardından yayınlanacağını kaydetti.

İşitme Engelli Çağrı Merkezi ile ilgili CNN Turk haberi için tıklayınız.

İşitme Engelli Çağrı Merkezi ile ilgili TRTHaber haberi için tıklayınız.