18 Haziran 2020
Genel

Türksat Genel Müdürü Cenk Şen, Türksat olarak en yeni teknolojileri takip ettiklerini belirterek, Türksat 5A ve Türksat 5B haberleşme uydularında en yeni teknolojilerin kullanıldığını söyledi.

COVID-19 sürecinde bilişim ve iletişim hizmetlerine yönelik olarak Türkiye’deki güncel gelişmelerin ve geleceğe ilişkin teknoloji vizyonunun değerlendirildiği Deloitte Webinarı, 18 Haziran 2020 tarihinde Türksat iletişim desteğinde gerçekleştirildi.

Türksat Tanıtım ile Türksat Youtube kanallarından canlı olarak yayınlanan webinarda konuşan Şen, Türksat’ın Dünya’daki ilk 20 uydu operatörü arasında yer aldığını belirterek, “2019 yılında bağımsız bir kuruluş olan Euroconsult tarafından en başarılı yerel uydu operatörü seçildik.” dedi.

“Türksat 5A’nın 2021’in dördüncü çeyreğinde uzaya fırlatılmasını bekliyoruz”

Hâlihazırda 2 ayrı yörüngede 3 farklı uydumuzun bulunduğunu ifade eden Şen: “Türksat 3A, Türksat 4A haberleşme uydularımız 42 derecede, Türksat 4B haberleşme uydumuz ise 50 derecede. Bu uydu filomuz ile televizyon yayıncılığı ve uydu üzerinden 2 farklı noktaya verinin aktarılması denebilecek veri değişim yayıncılığını yürütüyoruz.” dedi.  

Türksat 5B haberleşme uydusunun 2021’in ikinci çeyreğinde uzaya gönderilmesini beklediğini belirten Şen: “Türkiye’nin uzaydaki ulusal egemenlik haklarının koruyacak ve yeni ticari faydalar sağlayacak olan 31 derecedeki Türksat 5A haberleşme uydumuzun 2020 yılının dördüncü çeyreğinde fırlatılması bekleniyoruz.” diye konuştu.

“e-Devlet Kapısı’nda aylık işlem ortalaması 500 milyonun üzerine çıktı”

COVID-19 sürecinde yıllardır yapılan çalışmaların denemesinin hayata geçirildiğine dikkat çeken Şen, “Biz COVID-19 sürecinde dijital dönüşüm için harcadığımız kaynakların çıktılarını aldık, hem ülke olarak hem Türksat olarak.” dedi.

e-Devlet Kapısı’nın getirdiği en önemli kazanımların şeffaflık, hesap verilebilirlik ve ölçülebilirlik olduğunun altı çizen Şen şunları söyledi:

Kendi yaptığımız işlerin ölçülmesi noktasında ciddi gayret gösteriyoruz. Bu istatistiki değerlerin bundan sonra atacağımız adımlarda yönlendirici olmasını istiyoruz. 2016 yılında aylık ortalama yapılan işlem sayısı 90 milyon civarındaydı. Bu rakam, 2019 yılında 300 milyona çıktı. 2020 yılının ilk 2 ayında ise bu rakamlar 300 milyonu aştı. 325 milyon civarına geldi. Ama pandemi süresince bizim aylık işlem ortalamamız 500 milyonun üzerine çıktı. Bu, bize şu mesajı veriyor. Verdiğimiz hizmetlerin hayatın içinde olduğunu gösteriyor. Bu 500 milyon bizim başarılı olduğumuzun da bir göstergesi; sadece Türksat’ın değil, tüm kamu kurumlarının da başarılı olduğunu gösteriyor. Yani bu 500 milyon ile Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin altyapısal başarısını anlatıyoruz. Türkiye’nin kamu kurumlarının sürdürülebilir bir şekilde hizmetler verebildiğini anlatıyoruz. Biz bu 500 milyonu 1 milyara nasıl çıkarabiliriz onu kovalıyoruz. e-Devlet Kapısı kullanıcısı bu 500 milyonun daha memnun olmasını için çalışıyoruz.    

e-Devlet Kapısı’nın stabil bir yapı olmadığını söyleyen Şen sözlerine şu şekilde devam etti:

Arabalarım dediğimiz yeni çıkardığımız bir hizmet var. Bu hizmet ile siz sadece üzerinize kayıtlı arabaları görmüyorsunuz. Arabaların sigorta durumunu görüyorsunuz. O arabanın muayenesinin ne zaman bittiğini görüyorsunuz. O arabaların belki de kasko durumunu görüyorsunuz. O arabaya ceza yazılmış mı bunu görüyorsunuz. Dünyadaki her şey maliyet etkinlik çerçevesinde ele alınıyor. Bir gayrette birçok hizmetin ortaya çıkması noktasında ciddi bir dönüşüm var. e-Devlet Kapısı da bu dönüşümün en ortasında ve biz bu dönüşümü yakalamak istiyoruz.